MIDA SÜÜA ENNE JA PEALE TRENNI?

Paljud on minult küsinud, et mida oleks mõistlik süüa enne trenni ja mida peale trenni? Treeningueelsel toitumisel on suur eelis kuna see tagab trennis olles maksimaalse sooritus võime (harjutusi tehes). Mõned väidavad, et treeningueelselt söömata, põletatakse rohkem rasva, kuna glükogeenivarud on otsakorral ja keha läheb lisaenergia saamiseks otse rasvavarude kallale. Kui aga glükogeenivarud on täiesti tühjad, siis võib keha asuda hoopis lihaste kallale. Kuigi eks lõpuks valib ikkagi igaüks ise, kas ta sööb või mitte. Mina usun seda, et enne treeningut saadav energia tuleb igati kasuks sooritus võimele trennis ning lihaskasvule.

EB14E470-009B-45F4-93A6-A89AC1C23722

MIDA SIIS SÜÜA ENNE TRENNI?

Üldiselt oleks hea tarbida enne trenni 30-60min toitu, mis on võimalikult kerge ja koosneks peamiselt süsivesikutest ja valkudest nt: teravilja tooted, puuviljad, juurviljad, batoonid, muna, kohupiim jne. Tean, et paljud toovad vabanduseks, et ei jõua süüa, kuid usun, et puuvilja kotti pistmine ei nõua eriti palju aega ning usu mind su keha tänab sind hiljem 🙂 Soovitatav oleks süüa madala rasva sisaldusega toitu, sest inimese keha kulutab rasvade seedimiseks ca 4 tundi. Olulist rolli mängib ka vee joomine enne treeningut. Vältida võiks ohtralt soolatud toite ehk siis igasugused snäkid, soolased pähklid, krõpsud jne.

234CE1B6-77DC-407C-B03B-F127CE2217B0

MIDA SÜÜA PEALE TRENNI?

Samuti väga olulisel kohal on ka treeningu järgne toitumine. Kuna treeningu käigus me tegelikult lõhume lihast, et tagada hea taastumine peame korralikult sööma ning vajalikud unetunnid täis magama. Jah ka uni on ülioluline vähemalt 7-8tundi! Tegelikult on põhimõte sama nagu eespool eelnevalt kirjutasin ehk siis hea oleks tarbida süsivesikuid, valke ja kasulikke rasvhappeid (avokaado, pähklid, oliivid jne). Kohe peale trenni süüa mõni väiksem vahepala (puuvili, batoon) ning kuskil 1-2h pärast juba suurem ja korralikum toidukord.

04AD9026-DE25-40C8-80BD-833200192416

Eelistused

  • kergelt imenduvaid süsivesikuid- riis, pasta, juurviljad, aedviljad jne
  • valgud- muna, kodujuust, kana, kala
  • proteiinišeik- kõige kiirem lahendus peale trenni ning ühtlasi imendub vedelik kiiremini ehk lihaste taastumine saab koheselt alata

Mida vältida?

  • Liigsete süsivesikute tarbimist, sest keha talletab need hiljem rasvaks
  • Tühja kõhtu ja mitte söömist. Lisaks sellele, et keha vajab taastumiseks õigeid toitaineid, pole ju ka mõtet süüa rämpstoitu, mis teeks kogu pingutuse mõttetuks.
  • Rasvast toitu

junkfoodb_wmark

Vaid õige toitumise abil saad trennist maksimaalselt kasu. Kindlasti saab selle teema üle veel arutada, kuid usun, et natuke abiks ikka ning juba järgmisel korral tead teha targemaid valikuid 😉

 

 

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: